Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomcat
Krasnolud
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łapy
|
Wysłany: Sob 23:28, 06 Paź 2007 Temat postu: Liczebność |
|
|
Zastanowiłem się ostatnio ponownie nad moją rozpiską. Rozpiskami.
W konstrukcji mojego legionu pierwsze pada pytanie: Czy Saruman? Zwykle jest przeciwstawne pytaniu: Czy liczba?
I mimo że lubię Sarumana i jego "kompana", gry w LotRa (Ełk, Janek ) nauczyły mnie o sile masy.
Scenariusze w naszej Lidze właściwie albo faworyzują ilość (Linia frontu, Ćwiartki, a nawet Na wybicie) albo jest to obojętne (w Przełamaniu właściwie nawet niewskazane). Zależy to jednak oczywiście od podejścia.
Duża liczba daje też możliwość wystawienia wielu strzelców. Czy warto?
Moja rozpiska z Sarumanem ma 30 modeli, nie przeginam?
Inna ma modeli 40, ale jazdę wyrzucam, nie mają odpowiedniego wodza. Coś się zmieni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
kozioł
Człowiek
Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 16:31, 07 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
ilość czy jakość to chyba podstawowe pytanie w każdym systemie
z moich własnych obserwacji wynika że należy efektywnie wykorzystać limit 50 jednostek i wpakować w to jak największą liczebność, oczywiście pod warunkiem że coś kosztuje mniej niż 10 punktów, trzeba po prostu znaleźć najbardziej efektywną kombinację, w przypadku Isengardu IMO Warriorsów i Zwiadowców z łukami
co do Sarumana, osobiście boje się wystawiać drogich czarodziejów bo różnie z nimi bywa, ale też wiem że ludzie boją się duetu Saruman z Grimą, nie wiedzą jak z nimi walczyć i przegrywają bo od początku mają przeświadczenie że przegrają, no i Dowodzenie to coś co powinno być w każdej rozpisce, ewentualnie kilku bohaterów pokrywających Stand Fastem cały stół
po Ci wódz do wargów to nie wiem, chyba masz jakiś okrutny plan, bo tak jak biegali oni po flankach i odciągali uwagę od falangi jest czasem bardzo denerwujące
no i oczywiście że warto mieć dużo strzelców, strzelec strzelcowi nie równy, ale 10 to totalnie minimum żeby choć na początku móc czymś szachować łuczników przeciwnika i odwrócić ich uwagę, jeszcze w Twoich rozpach to zadanie myślę trochę spełniają wargi, ale moda na Isengard w postaci tylko falangi bez żadnego wsparcia, do tego rzadko więcej niż 3 Berków, co teraz można u nas zaobserwować to coś dla mnie kompletnie niezrozumiałego
zadania może i istotnie zbyt faworyzują ilość, ale nie taki był ich cel, z resztą i tak większość bitew kończy się wybiciem jednej armii i mało kto zwraca uwagę na zadania, wszystko zależy od podejścia i tego co mądrego się zrobi na stole
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomcat
Krasnolud
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łapy
|
Wysłany: Nie 17:22, 07 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
No to poważnie rozważam zakup Zwiadowców.
Saruman pełni mnóstwo ról, z Grimą jest tarczą antysalwową, doskonały negator planów przeciwnika (unieruchomienia najlepsze w grze, powalające Uderzenie), wsparty - śmiertelnie skuteczny zabójca (z uśmiechem wspominam Boromira Razora ), utrzymuje armię w ryzach i sam przy życiu (statystyki same sobą odciągają go od gorąca walki, a potem O5, Ż3, L3 trzymają go dalej) i dobrze manewruje armią (Palantir, 3 Potęgi).
Szkoda że to wszystko kosztuje. Ale trudno mi się z większością rozstać.
Wargi jako odwrócenie uwagi po 12, 13, 15 punktów sztuka. A bez Sharku ciężej im uderzyć pierwszymi. Używałem ich przede wszystkim mając w pamięci mord jaki potrafili zrobić na białostockim turnieju (reminder - 9 goblinów by 1 jeździec). Bywają lepsi od berków. Bez szarży - ledwie orki.
Używanie łuków w "tradycyjnej" formie (grupka oddzielona od reszty) trochę mnie boli - to około 1/3 modeli mniej w zwarciu, gdzie to Uruk-hai słusznie dominują. O ile nie zaleje ich masa.
Rozczulenie się nad Wielokolorowym sprawiło, że zostanę przy nim. Więc to tą rozpiskę zmodyfikuję.
Ale skoro tak to z liczbą u mnie nietęgo. Wyrzucić Berserkerów i Sztandar? Może byłoby logiczniej. Mam jeden full ork projekt + Saruman ale to boli w oczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kozioł
Człowiek
Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 19:01, 07 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
boli czy nie boli, ważne aby było skuteczne, a skoro jest dozwolone to nie widzę problemu
trudno powiedzieć co wywalić, salwę będziesz szafował Grimą więc łuki tracą jedną z funkcji, choć ja bym nie rezygnował z 10 orków które np mogłyby iść za/obok falangi strzelając i można ich było rzucić do walki niedługo po głównych siłach
ewentualnie tych kilku wargów z łukami i/lub włóczniami ale to już drogo wychodzi
Berki to też ważna jednostka jeśli się chce iść na zwarcie ale też okropnie droga, musisz zobaczyć Ferali albo Dunland czy inne jednostki Isengardu na które nikt nie zwraca uwagi, może ktoś z nich jest tańszy od Berków a lepszy od orków czy zwykłych Uruków
no i Sztandar to też coś IMO obowiązkowego przy nastawieniu na walkę wręcz, ale szybciej bym wywalił go niż 2 Berki, tym bardziej w opcji z Sarumanem, chyba że przestawisz się na tańszych niż 10 punktów wojaków
swoją drogą my chyba jeszcze nie graliśmy do lygy, kiedy teraz będziesz bo bym chętnie z Tobą zagrał? i zobaczył na własnej skórze jak zachowuje się ten cały Pan Es
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Seba
Istari
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Fornost Erain
|
Wysłany: Nie 21:12, 07 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Tomcat nie wiem czy Sharku ci się przyda. Ja go wystawiam ostatnio dosyć często i nie jest zbyt przydatny, nie wiem czy nie lepiej zamiast niego nie wystawić kapitana, chociaż muszę przyznać, że zdarza się, że Sharku ma takie dni, że jest bardzo dobry
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomcat
Krasnolud
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łapy
|
Wysłany: Nie 21:58, 07 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
A często wykonujesz heroiki? Po to właśnie jest. Żeby "konnica" jak najczęściej szarżowała. Bez tego jej los zależy od pierwszeństwa. Musiałbym zobaczyć jakąś Twoją grę aby coś więcej powiedzieć.
Zrobiłem ot tak z miejsca jeden projekt. Obejmuje 12 Zwiadowców z łukami, ale bez sztandaru i prawie Berserkerów. Ile ich jest w boxie?
Ferale i Dunland prędzej zwrócą więcej uwagi niż zasługują, byłyby dosyć egzotyczne, chyba jeszcze nikogo z nimi nie widziałem.
Sztandar może i dość użyteczny ale Urukowy jest droższy niż inne, nie licząc samego chorążego.
W Departamencie mam ochotę być w środę. Tym razem nie powinno mi się tyle rzeczy na raz zwalić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kozioł
Człowiek
Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 17:35, 08 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
ilu Zwiadowców jest w boxie? 24 chyba, 8 łuków, 8 tarcz, 8 bez sensu bez niczego, coś takiego
sztandar Uruków - 39, sztandar Leśnych Elfów + zbroja żeby miał szansę trochę pożyć - 43; pomijam Walkę czy Męstwo, ale nie można powiedzieć że już tak horrendalnie drogo ten twój kosztuje, do tego masz opcję pt Sztandarowy Orków za 30 punktów
czy ja wiem czy inne niż Berki i Warriorsi jednostki są aż tak warte lekceważenia... Ruffians 5 punktów mniej a tylko 3 statystyki słabsze
Dunlandczyk 4 punkty mniej a 2 statystyki słabsze
Wojownik Dunlandu 3 mniej a też 2 słabsze ale może mieć np łuk
Feral od Berka - tańszy 3 punkty a mniejsza Obrona i Męstwo o 2, ale wciąż 2 Ataki
myślę że da się z tych jednostek wykrzesać coś więcej niż egzotyczną uwagę, tym bardziej jeśli się chce podbudować ilość, nie tracąc wiele na jakości
a wiesz czemu nikt nimi nie gra? bo nie było ich w filmie a potem mi oznajmiają że boks Dunlandu to Złe Krasnoludy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Seba
Istari
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Fornost Erain
|
Wysłany: Pon 18:19, 08 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Kto coś takiego wymyślił?!! Dunland to złe krasnoludy?!! To są gorsze bzdury od tego co usłyszałem dzisiaj na geografii (Polska graniczy z Łotwą, a państwami graniczącymi z Polską są Rosja, Litwa (...) i Morze Bałtyckie)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomcat
Krasnolud
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łapy
|
Wysłany: Pon 19:03, 08 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Dunland był w filmie ale przypominam sobie tylko jedną scenę.
Chodzi mi po głowie konstrukcja armii opartej na idei Isengard Raiders. Zwiadowcy, Ferale, Wargi.
Ale dopiero jak zachce mi się wydać te parę setek.
Dunland bez wątpienia jest ciekawy, odpowiadają mi bardziej niż orkowie, a są niewiele drożsi punktowo.
I znowu mam wątpliwości na temat Sarumana... Naprawdę dużo punktów pożera. Razem z Grimą to około 40% armii. Ale czy kapitan i 13 uruków wypełniają tą lukę? :/ W grze na 500 punktów chyba niestety tak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Adrianix
Troll
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Podlasia XXI w.
|
Wysłany: Pon 22:19, 08 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Ja z osobistych doświadczeń z Rohanem wiem, że wszystko co jest konnicą sprawdza się tylko wtedy kiedy ma szarżę, ale nie wiem czy opłaca sie wrzucać tam dowódce. Przy ruchu trzeba być zapobiegawczym i odejść zawsze na te 7 cali aby nikt do ciebie nie doszedł. Muszę też przyznać że takie połączenie piechoty z wargami mogłoby dać całkiem miłe połączenie w walce...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomcat
Krasnolud
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łapy
|
Wysłany: Wto 18:39, 09 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
No ba.
A jak zwyciężano wielkie bitwy? Trafnym manewrem jazdy.
To już przepis na grę - piechotą tarczującą się związać przeciwnika, a jazdą oskrzydlić i zmiażdżyć. Proste.
Chciałbym zobaczyć kiedyś czy jest to przepis na zwycięstwo. Ale do tego potrzebuję dość wargów aby dowódca nie kosztował więcej niż reszta oddziału.
Bo wtedy to jest niepotrzebny. A więc oddział nie ma heroiców. A więc oddział jest nieskuteczny. A więc niepotrzebny.
Proste.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Adrianix
Troll
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Podlasia XXI w.
|
Wysłany: Śro 21:41, 10 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
No wlaśnie ja sie tak staram grac choć to wszystko i tak zależy od kostek...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomcat
Krasnolud
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łapy
|
Wysłany: Śro 21:57, 10 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Taa... Najlepszą grę potrafią zrujnować.
Chyba pójdę na taką zmianę - Saruman z Grimą w zamian za drużynę Uruków.
Ale najpierw sprawdzę czy abym po prostu nie zapomniał jak grać moją rozpiską.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|