Forum wargamers.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Lyga 3 edycja
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum wargamers.fora.pl Strona Główna -> Lord of The Rings
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kozioł
Człowiek



Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:06, 22 Lip 2007    Temat postu: Lyga 3 edycja

jako że zdominowaliśmy forum to można tu jeszcze o jednej sprawie pomówić
mianowicie czy są chętni na Lygę, dla niektórych byłaby to już jej 3 odsłona, dla większości 2, mam też nadzieję że dla wielu będzie 1

generalne założenia to wpisowe ~10 zeta, gramy do długiego weekendu majowego, nie tylko w sklepie ale gdziekolwiek (w DG będą teraz mieli 2 ligi, z tego co wiem W40k ma być we 2 dni a Warmachine w każde wolne, więc przynajmniej w najbliższym czasie granie w sklepie byłoby ograniczone)
jakby się zebrały z 4 bądź więcej osób można zrobić rozpoczęcie typu 2 vs 2, więc pytam czy są na Lygę chętni Question

poniżej szkic regulaminu:
1. Gramy na 500 punktów.
2. Obowiązują aktualne oficjalne zasady i statystyki oraz aktualne FAQi i Uściślenia.
3. Ograniczenie broni strzeleckiej do 1/3 liczebności armii. Minimalna liczba figurek to 10, w tym obowiązkowo 1 bohater, maksymalna to 50 a dla Morii i Shire 60. Zabronieni są: Tomcio, Jagódka, Gollum oraz Pierścień. Jednostki, które w darmowym wyposażeniu mają łuk (np. Riders of Rohan), można wystawić bez niego. Kosztują wtedy 1 punkt mniej.
4. Do Ligi są liczone dwa mecze z jednym przeciwnikiem (mecz i rewanż). Jedna bitwa trwa 1,5 godziny. Istnieje możliwość gry parami, trójkami itp.
5. Losowanie stron stołu odbywa się następująco: obaj gracze rzucają kością, kto wyrzuci więcej wybiera sobie stronę i pierwszy się rozstawia (strefa rozstawienia 12 cali/28 cm), druga osoba decyduje czy chce mieć pierwszeństwo czy nie. Istnieje możliwość wybrania przez jednego z graczy strony stołu, ale wtedy przeciwnik automatycznie decyduje o pierwszeństwie w 1 turze.
6. Obowiązują następujące scenariusze:
a) Na wybicie – należy wybić całą armię przeciwnika. Liczą się jednostki zabite oraz te, które opuściły pole bitwy przez nieudane testy Męstwa.
b) Zabić generała – należy wyeliminować najdroższego punktowo bohatera przeciwnika.
c) Przełamanie – należy przebić się, co najmniej 20% swoich sił przez linie wroga do jego strefy rozstawienia i pozostać tam do końca bitwy.
d) Zdobyć i utrzymać – gracz musi zając element scenerii na środku stołu i utrzymać go do końca bitwy. Po jej zakończeniu, w obrębie tego elementu musi znajdować się więcej jego figurek niż przeciwnika.
e) Linia frontu – gracz musi zająć wybrane trzy elementy terenu i utrzymać je do końca bitwy. Za utrzymanie każdego otrzymuje 2VP a przeciwnik za niedopuszczenie do tego 1VP.
Gracze losują dla siebie zadania przed losowaniem stron a po rozstawieniu makiet. Może się zdarzyć, że obaj będą mieli takie samo lub zupełnie inne. Za wypełnienie warunków zadania, gracz otrzymuje dodatkowe 6VP, zaś za niedopuszczenie do tego przeciwnika 3VP.
7. Po upływie czasu przerywamy grę i liczymy straty. Od większych odejmujemy mniejsze i przyznajemy punkty (VP) w następujący sposób:
różnica 0 – 50 obaj gracze po 10VP
51 – 100 zwycięzca 11VP, przegrany 9VP
101 – 150 zwycięzca 12VP, przegrany 8VP
151 – 200 zwycięzca 13VP, przegrany 7VP
201 – 250 zwycięzca 14VP, przegrany 6VP
251 – 300 zwycięzca 15VP, przegrany 5VP
301 – 350 zwycięzca 16VP, przegrany 4VP
351 – 400 zwycięzca 17VP, przegrany 3VP
401 – 450 zwycięzca 18VP, przegrany 2VP
451 – 500 zwycięzca 19 VP, przegrany 1VP
W przypadku gry parami obaj gracze otrzymują pełną liczbę punktów. Ich przeciwnik otrzymuje podwójne punkty oraz ma zaliczone 2 bitwy.
8. Dodatkowo otrzymuje się punkty za zwycięstwo z przeciwnikiem znajdującym się na wyższym miejscu ,wg następującego wzoru: 2-3 miejsca 1VP, 4-7 miejsc 2VP, 8 i więcej 3VP.
8. Obowiązuje pełny wysiwig, z wyjątkiem zbrój bohaterów (np. Faramir-zwiadowca w ciężkiej zbroi) oraz zero proksów.
9. Obowiązuje podział armii wg aktualnych List Armii Ligi Ogólnopolskiej. Rozpiski można zmieniać do każdej bitwy.
10. W przypadku wszelkich niedopowiedzeń/nieporozumień między przeciwnikami/jawnego oszustwa bitwa nie będzie zaliczana do Ligi.
11. Warunkiem uczestnictwa w Lidze jest uiszczenie wpisowego, przeznaczonego na nagrody dla zwycięzców.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m@ciek
Biały Czarodziej



Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Karczma "Miś Kudłacz"

PostWysłany: Nie 18:10, 22 Lip 2007    Temat postu:

eee, ja się na to nie piszę, moja armia jest miniaturowa Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kozioł
Człowiek



Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:16, 22 Lip 2007    Temat postu:

co to znaczy miniaturowa? możesz ją przecież wzmocnić zakupami we wspomnianym sklepie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomcat
Krasnolud



Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łapy

PostWysłany: Nie 18:37, 22 Lip 2007    Temat postu:

W szkicu są dwa ósme punkty. Wink
I czy ma się rozumieć iż ostateczny wynik będzie w VP i będzie równy (punkty za straty) + (punkty za cele) + (ew. punkty za "wyzwanie")?
Nie ma opcji 20-0? Smile
No i uwzględnij mnie w przewidywanym składzie. Very Happy

A i pewnie jakaś ocena części artystycznej też wpadnie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m@ciek
Biały Czarodziej



Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Karczma "Miś Kudłacz"

PostWysłany: Nie 19:21, 22 Lip 2007    Temat postu:

Taa wzmocnić niby mogę ale jak kiedy pieniążków brak Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kozioł
Człowiek



Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:08, 22 Lip 2007    Temat postu:

to niestety problem który wszystkich dotyka, w każdym razie nie rozkładaj rąk tylko zacznij coś kombinować w tym kierunku Wink tak na marginesie to ile Ci brakuje do 500?

Cytat:
I czy ma się rozumieć iż ostateczny wynik będzie w VP i będzie równy (punkty za straty) + (punkty za cele) + (ew. punkty za "wyzwanie")?

tak, byłoby jak ostatnio, tylko że dojdą punkty za miejsce przeciwnika, tak samo jak w Warmachinie
Cytat:
Nie ma opcji 20-0?

przy przyjętych założeniach wyszło że nie ma, IMO to i lepiej bo nikt nie zostanie po bitwie z pustym kontem i w ogóle po co komu opcja 20-0 Wink
Cytat:
A i pewnie jakaś ocena części artystycznej też wpadnie?

szczerze mówiąc ocena części artystycznej wypadła z moich rachunków z trzech powodów: 1) poprzednio została przez niektórych olana, wśród innych wzbudziła zbyt dużo kontrowersji 2) wracamy do idei ligi luzackiej więc nie ma sensu oceniać czegoś innego niż sukcesy bitewne 3) IMO ,,punkty techniczne" zbyt mocno wpływają na ostateczny wynik, w projekcie regulaminu turnieju łapskiego również mam zamiar zaproponować mocno okrojoną punktację techniczną


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomcat
Krasnolud



Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łapy

PostWysłany: Nie 22:26, 22 Lip 2007    Temat postu:

Szkoda trochę nie zwracania uwagi na pomalowanie armii. Każdy wie jak przyjemnie gra się w pełni pomalowanymi armiami, jak dobrze to wygląda. Teraz są wakacje, dałoby się ruszyć ten pędzel. Jeżeli skupić się na grze bez oprawy, nie czuję "luzu", a skupienie na grze, i kościach.
Ocena faktycznie jest trudna, więc może dobrym pomysłem jest rezygnacja z niej. Równe traktowanie z zasady jest lepsze od oceniania każdego z osobna.
Musimy więc jednak liczyć na poczucie estetyki uczestników aby było widać piękno naszego hobby. Smile
Wpływ tych punktów w lidze jest niewielki (chyba że punktować np. co tydzień Wink ) ale w turniejach owszem. W Łapach groteskowe zresztą byłoby ostre ocenianie wyglądu armii z racji na brak zaplecza makietowego na miejscu na chwilę obecną.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Seba
Istari



Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Fornost Erain

PostWysłany: Pon 20:16, 23 Lip 2007    Temat postu:

Czy ja dobrze przeczytałem??! Saurona i Balroga nie ma na liście jednostek zakazanych?!! Kozioł sobie Balroga wystawisz? Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kozioł
Człowiek



Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:07, 24 Lip 2007    Temat postu:

nie, wystawie albo smoka, jak go już kupię albo dalej będę ciągnął Leśne Elfy Mr. Green

jeśli uważacie że ci dwaj panowie są za mocni i nie chcecie z nimi grać, choć IMO wystawienie ich przez kogoś jest minimalne (chyba że Janek będzie chciał pożyczyć) i można im zrobić krzywdę, to dalej będą zakazani
to chcecie grać bez nich Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Seba
Istari



Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Fornost Erain

PostWysłany: Wto 13:27, 24 Lip 2007    Temat postu:

Jeśli Janek gra to trzeba zakazać Balroga Saurona itd. a dla Janka dać hobbitów do gry Very Happy
(chociaż wtedy też mógłby wygrywać Wink )
Proponuje zrobić takie same zasady jak były ostatnio.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kozioł
Człowiek



Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:50, 25 Lip 2007    Temat postu:

hobbitami by na pewno wygrał bo to prawie to samo co gobliny Laughing

ale czy będzie grał to ja nie wiem

PS zagadałem już z Pioterem i sklep jest za współpracą
jak macie jeszcze jakieś uwagi to dawajcie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Seba
Istari



Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Fornost Erain

PostWysłany: Śro 16:39, 25 Lip 2007    Temat postu:

Dodać scenariusz Ostatni Bastion, wtedy nie będzie na kostce wolnego miejsca przy losowaniu scenariuszy.
No i zrobić coś w kierunku przyjemnej gry, bo nie mam zamiaru kłócić się z przeciwnikami Very Happy (np. ostatnio bitwa na 3000pkt., przy walce Imrahila chyba, z moimi Urukami Razz )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kozioł
Człowiek



Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:59, 25 Lip 2007    Temat postu:

Ostatni Bastion nie wypadł dlatego że weszła Linia Frontu, ale dlatego że teraz będą tylko ofensywne zadania, jak ktoś chce stać 50 figurkami i strzelać to niech zapomni o łatwym wykonaniu zadania w 20% bitew
jeśli masz jakiś fajny pomysł na 6 zadanie to zapodawaj, jak nie ma to może ćwiartki albo coś takiego, jeszcze się pomyśli

co proponujesz aby zrobić w kierunku przyjemnej gry? bo nie bardzo rozumiem

PS co do bitwy na 3 tysiaki - wolicie takie rozpoczęcie czy np na turnieju łapskim Question
co do tego drugiego to Tomcat podaj datę jaka Ci pasuje, wysyłałem Ci proponowane okolice, to ludzie będą mogli się zorientować czy będą mieli czas czy nie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Seba
Istari



Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Fornost Erain

PostWysłany: Śro 23:06, 25 Lip 2007    Temat postu:

Chodzi mi np. o punkty karne za nieprzyjemną grę, ale żeby to się dało udowodnić, a nie np. mówię ci, że ten gracz cały czas się ze mną kłócił i ty mu odejmujesz punkty, to musi być udowodnione, bo tak to każdy sobie może tak powiedzieć, innych pomysłów nie mam Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kozioł
Człowiek



Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:08, 26 Lip 2007    Temat postu:

tego się nie da udowodnić, jak z kimś będzie Ci się naprawdę totalnie nieprzyjemnie grało to po prostu nie graj z nią więcej, jak nikt z tą osobą nie będzie chciał grać to może przemyśli swoje zachowanie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum wargamers.fora.pl Strona Główna -> Lord of The Rings Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin